dinsdag 21 november 2017

D66 talk met Tweede Kamerlid Rens Raemakers (D66)

Rens Raemakers

De talk met Rens Raemakers is de eerste in een reeks D66 talks die de afdeling D66 Castricum organiseert over actuele onderwerpen.

Rens Raemakers komt op maandag 27 november naar Castricum.  Rens Raemakers zit sinds maart 2017 voor D66 in de Tweede Kamer. Hij is het jongste Kamerlid van Nederland. Zijn portefeuilles zijn o.a. jeugdzorg, arbeidsparticipatie, armoedebeleid en schuldhulpverlening.

De avond wordt gehouden in Wier & Ga (Bakkerspleintje 26 te Castricum).  De talk begint om 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur).

Voor de pauze zal Rens Raemakers vertellen over zijn drijfveer om de landelijke politiek in te gaan, zijn ervaringen in de eerste maanden in de Tweede Kamer, de relatie tussen gemeenteraad en Tweede Kamer. Daarna zal hij zijn visie en een korte toelichting geven op armoedebeleid en schuldhulpverlening.

Na de pauze staan de thema’s armoedebeleid en schuldhulpverlening centraal. Na een korte lokale toelichting door Mariska El Ouni (fractievoorzitter D66 Castricum) op de beide thema’s kunt u interactief met Rens in gesprek gaan en vragen aan hem stellen. Wij hebben voor deze talk ook organisaties, instellingen, stichtingen en bedrijven uitgenodigd die opereren op beide thema’s.

D66 Castricum nodigt u van harte uit om bij deze talk aanwezig te zijn.