zaterdag 9 september 2017

D66 Heerhugowaard zoekt enthousiaste fractieassistent

De raadsfractie van D66 bestaat uit drie gemeenteraadsleden, voor wie wij ondersteuning zoeken in de ruimste zin van het woord. Als fractieassistent ben je goed op de hoogte van wat er speelt en word je mening gewaardeerd. Je bent de spin in het web.

Tot de werkzaamheden behoort in ieder geval het voorbereiden, notuleren van de fractievergaderingen en het bewaken van de afspraken, zowel binnen de fractie als de termijnagenda van de gemeenteraad. De andere werkzaamheden zijn zeer afwisselend, zoals het schrijven van pers-en websiteberichten en opiniestukken, het voorbereiden van commissievergaderingen en het organiseren van D66 bijeenkomsten. Het opzoeken van informatie en het onderhouden van contacten is ook één van de taken. Door jou kunnen de raadsleden hun werk optimaal doen.

Je hebt een streepje voor als je lid bent van D66, maar affiniteit met de gemeentepolitiek is een must. Goed kunnen organiseren en communiceren is voor de functie nodig. Ben je beetje handig met social media? Top!

De werkzaamheden volgen het jaarprogramma van de gemeenteraad, dus flexibel zijn is een vereiste. In de zomer is het rustig in verband met het reces, maar later in het jaar gaat het los.

Heerhugowaardse studenten en herintreders worden uitdrukkelijk uitgenodigd te solliciteren.

Heb je altijd al een kijkje achter de schermen willen nemen? Dit is je kans!

De aanstelling betreft een tijdelijk dienstverband van 4 tot 8 uur per week (op jaarbasis voor de duur van een jaar met uitzicht op verlenging bij goed functioneren). Vergoeding zal in onderling overleg bepaald worden.

Kan je dus gestructureerd werken, ben je een beetje handig met agenda’s en notuleren en ook nog politiek geïnteresseerd en gemotiveerd, dan levert deze bijbaan voor jou geen problemen op.

Stuur je sollicitatie uiterlijk vóór 30 september naar fractie@d66heerhugowaard.nl onder vermelding van “sollicitatie fractieassistent m/v”.

Voor meer informatie kun je bellen met raadsleden Michael Feelders (06-44822860) of René Vrieswijk (06-18546725).