woensdag 28 mei 2014

D66 pakt door in Europa

Na de flinke winst bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart heeft D66 in de gemeente Heerhugowaard ditmaal met de verkiezingen voor het Europees Parlement de meeste stemmen behaald. In totaal stemden 16,2% van de Heerhugowaarders voor de Europese fractie van D66, een stijging van meer dan 34 procent ten opzichte van de vorige verkiezingen in 2009. De opkomst in Heerhugowaard lag zelfs 2% hoger : 31 procent toen tegen 33 procent nu. Jammer is wel dat het opkomstpercentage lager dan het landelijk gemiddelde van 37,3 procent is uitgekomen.

eu verkiezingen 2014

In het Europees Parlement gaan nu vier vertegenwoordigers (winst van één zetel) van D66 meebeslissen over het Europese beleid. Zij doen dat met 60 anderen in het grote blok van The Alliance of Liberals and Democrats for Europe.

Word lid en help mee

Het ledenaantal van D66 blijft maar groeien, tot inmiddels meer dan 24.500 leden. Elk lid is van groot belang voor D66. Leden krijgen bijvoorbeeld de kans om mee te denken over het beleid van de partij, stellen zich kandidaat, werken mee aan campagnes of steunen ons financieel. Ga naar https://mijnd66.nl/word-lid. Want alleen dan kunnen we blijven werken aan een sterk D66. En ben je onder de 27? Dan kost een lidmaatschap (in combinatie met een JD-lidmaatschap) maar 25 euro per jaar. Nuvooruit.