vrijdag 14 maart 2014

D66 Heerhugowaard zegt: ‘het draait om onderwijs’.

In een zeer gevulde zaal vond gisteravond in Cool Kunst & Cultuur het verkiezingsdebat 2014 plaats. Alle 12 partijen, inclusief hun lijsttrekkers waren aanwezig. Het debat werd keurig in toom gehouden door Donatello Piras. Lijsttrekker Carolien van Diemen stond op de bühne overtuigend te spreken over een onderwerp waaraan D66 Heerhugowaard veel waarde hecht.

Alle inwoners van Heerhugowaard kregen de kans hun hart te luchten door vragen te stellen. Van te voren waren al een paar stellingen door de inwoners gekozen om over te discussiëren.

Sommige partijen maakten zich ontzettend druk over overlast van hondenpoep. D66 Heerhugowaard nam duidelijk stelling en koos voor een ander onderwerp. Een thema dat voor elke inwoner zo ontzettend belangrijk is.
D66 Heerhugowaard zegt ‘het draait om onderwijs’. Zoals huisvesting, onderhoud van scholen en begeleiding naar werk. Voor jongeren, voor ouderen. Voor het verkrijgen van werk, voor het behouden en voor het verdienen van een goed inkomen. Voor de gemeente Heerhugowaard, en voor de regio.

Het is een te belangrijk issue en zo’n onderwerp mag niet ontbreken op dit verkiezingsdebat. Ondertussen blijven andere politieke partijen zich nog steeds boos maken over de hondendrollen van hun eigen buren. D66 Heerhugowaard begrijpt hun ergernissen en zal alles doen om dit soort overlast te voorkomen of te bestrijden.  Alleen kijkt D66 Heerhugowaard liever naar de toekomst. Focussen op wat echt belangrijk is.

D66 & Onderwijs, juist nu!