dinsdag 11 maart 2014

Sí presente: D66 Heerhugowaard aanwezig bij Politiek Jongerencafé 2014

Woensdagavond 12 maart zal de raadszaal in het gemeentehuis volgelopen zijn met belangstellenden. De reden is dat de Jeugd- en Jongerenraad Heerhugowaard een geweldige show gaat presenteren om alle locale politici aan de tand te voelen.

Het doel is om jongeren bewust te maken van politiek en de politiek van jongeren. Door deze avond te organiseren worden jongeren aangemoedigd om te gaan stemmen, en niet alleen stemmen maar dat ze bewust stemmen.

Alle 12 verkiesbare partijen doen mee en zullen aanwezig zijn. De opkomst zal overweldigend zijn want er zijn lijststtrekkers die komen in heuse groene Bassie & Adriaan caravan, in een verouderd Russisch vliegtuigje, gekleed in de Nederlandse driekleur, vergezelt met Onze-Lieve-Heer of komen zelfs per scootmobiel. Niet te vergeten, die irritante rozenuitdelers die je op elk feestje ziet, zijn er ook.

D66 Heerhugowaard is ook aanwezig. Lijsttrekker Carolien van Diemen gaat lekker ‘pitchen’, de overige kandidaatsraadsleden zullen zich overal in de zaal laten zien. Dus een echte ‘meet & greet’ mogelijkheid.

Kortom, één groot spektakel. Smullen geblazen voor het Heerhugowaardse publiek en voor de lijsttrekkers, tja, dat wordt zweten. Inloop is om 19:30 uur en om 20:00 uur is het voor het echie. Kom dus allen!