dinsdag 11 maart 2014

En nu doorzetten!

D66 Heerhugowaard is voorzichtig optimistisch over het nieuws dat de economische groei lijkt aan te trekken. Er valt nog een hoop werk te verzetten om de regionale en lokale economie te versterken en zeker om de financiën van de gemeente Heerhugowaard in balans te brengen.

Werkloosheid

Er staan nog steeds te veel mensen langs de kant. Misschien dat landelijk de werkgelegenheid in 2014 licht verbetert, maar voor D66 Heerhugowaard is dat niet genoeg. Alle inwoners, zowel jongere als oudere, verdienen aandacht, geen wantrouwen. Intensieve begeleiding bij het vinden van werk en concrete trainingen in vaardigheden die bedrijven op dit moment of in de nabije toekomst verlangen. Daarnaast moet er meer scholing komen. Onderwijs biedt kansen, juist nu!

Beloon prestaties, deel de welvaart

Laten we nu doorpakken en ervoor zorgen dat we de komende periode de werkgelegenheid aanjagen. Dat is goed voor het behoud van alle voorzieningen waarvan we als inwoner trots op mogen zijn. Dat is ook goed voor de woningmarkt in Heerhugowaard, omdat er nog zoveel gebouwd gaat worden. En natuurlijk is dat goed voor ondernemers én werknemers, omdat zij dan ook kunnen profiteren van nieuwe welvaart.

D66 kijkt optimistisch naar de toekomst. Denk. Durf. Doe. D66