zondag 9 maart 2014

D66 Heerhugowaard weemoedig over afbraak nostalgische Middenweg

D66 Heerhugowaard begrijpt het besluit om de lange rijen bomen aan de Middenweg te kortwieken. De bomen zijn te oud en te onstabiel waardoor er bij stormen voorbijgangers door afgewaaide takkken kunnen worden getroffen. Alhoewel de bomen in leven blijven zullen ze er toch heel anders uitzien. Ondertussen dient er voor een volledige metamorfose van dit hele stuk Middenweg ongeveer 5 miljoen euro gespaard te worden. Geld dat de gemeente Heerhugowaard niet heeft, euro’s die dit college (VVD/HOP/CDA/GroenLinks en 3 jaartjes PvdA) verzuimd heeft apart te leggen. Alle partijen wisten dat er binnen afzienbare tijd een reconstructie van de Middenweg zou moeten plaatsvinden. Daarentegen worden er wel miljoenen euro’s uitgegeven aan een nieuw verkeersplan op de Zuidtangent nabij winkelcentrum Middenwaard. Wethouder Stam (VVD) kan straks, zonder dat ze door andere inwoners van Heerhugowaard gehinderd wordt, in één keer met haar boodschappenkarretje van de supermarkt naar huis rijden.